مهاد مرکز نوآوری کودک و خانواده

دنیای محصولات دیجیتال مهاد

Wednesday، ۲۲ Aazar ۱۴۰۲

نگاه مرکز نوآوری بازی و سرگرمی مهاد این است که علاوه بر توسعه صنعت بازی سازی در کنار تولید و عرضه بازی های جذاب و موفق دقت به تهیه محتوا با تکیه بر موضوعات ملی و ارزشی و دینی است و به همین جهت علاوه بر حوزه فنی ، در خصوص توسعه مفاهیم ارزشی و محتوایی در متن پویانمایی ها و بازی های تولیدی نیز اقدامات ارزنده ای توسط این موسسه انجام گردیده است.

این موسسه از سال 1385 ، با حضور جمعی از فارغ التحصیلان رشته های مهندسی ، مدیریت رسانه و هنرهای دیجیتالی ، کار خود را آغاز نموده و در طول 17 سال فعالیت خود علاوه بر تربیت نیروهای متخصص و حرفه ای در زمینه های مختلف تولیدی ، محصولات فاخری جهت نشر و توزیع در سبد کالاهای فرهنگی خانواده ، به خصوص حوزه کودک و نوجوان به انتشار رسانده که از مهمترین این محصولات می توان به عناوین ذیل اشاره کرد::

اپلیکیشن تعاملی بازی و قصه های قرآنی:

https://cafebazaar.ir/app/com.mehad.quran_stories/?l=fa

مجموعه ای از داستان های زیبا و پندآموز قرآن کریم است که با هدف حفظ و تفسیر قصه های قرآنی موضوعی آیات قرآن کریم ، به صورت کتاب مصور انیمیشنی به همراه بازی های کودکانه و جذاب تولید شده است.

این محصول حاصل 3 سال تلاش و زحمات عوامل پژوهشی محتوایی هنری و فنی مرکز نوآوری بازی و سرگرمی‌های ایرانی اسلامی "مهاد" است که با هدف آشنایی کودکان 6 تا 10 سال با داستان های قرآن کریم و پیامبران الهی و مفاهیم و تعالیم اسلامی به کودکان با زبانی ساده و کودکانه تولید شده است.

در کنار محتوا و انیمیشن ،تعاملی ها و بازی های درخور توجه و جذابی که قصه های قرآنی دارد، به 16 زبان بین المللی و با 20 داستان_بازی به مرور برای مخاطبین داخلی و بین المللی منتشر خواهد شد. این بازی داری محصولات ارزش افزوده زیادی من جمله نوشت افزار عروسک و بسته های مختلف نمایشی و تعاملی و... ویژه کودکان نیز داراست

داستان های این مجموعه ارزشمند عبارتند از:

1- داستان ابراهیم بت شکن و مبارزه با نمرود پادشاه ستمگر بابل

2- داستان موسی( ع )و قارون متکبر و مغرور

3- داستان سلیمان نبی و ملکه سبا

4- داستان کودکی تا جوانی پیامبر

5- داستان طالوت و جالوت و مبارزه داوود نوجوان با جالوت

6- داستان ابراهیم و اسماعیل و ماجرای هاجر در مکه

7- داستان معراج پیامبر و سفر به آسمان های 7 گانه

8- داستان اصحاب فیل و ماجرای ابرهه و سپاهش

9- داستان کشتی نوح و یاران او و سفر 7 روزه او بر روی آبها

10- داستان کودکی موسی (ع) تا نجات قوم بنی اسراییل از دست فرعون

و 20 قصه و مجموعه بازی تعاملی قصص قرانی که تا کنون ادامه دارد.

بازی رایانه‌ای بردیا:

https://hayoola.com/game/61/%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D8%A7#!/

داستان: بازی در زمان آخرین روزهای حکومت هخامنشیان و پادشاهی داریوش سوم و همزمان با حمله‌ی اسکندر مقدونی به ایران جریان دارد. داستان بازی روایتگر اوضاع و احوال دربار هخامنشیان و جنگی سخت و از جان‌گذشتی سردارانی چون آریو برزن و سربازان دلیر سپاه ایران در برابر مقدونیان است. بردیا نوجوانی شجاع و غیرتمند و در جنگاوری خبره است که در جنگ با مقدونیان از کشور دفاع می‌کند. بازیکن در این بازی در نقش بردیا حضور دارد.

گیم پلی: بازی «بردیا» در سبک اکشن - ماجراجویی با داستان و روایتی تاریخی و جذاب است. بخش عمده‌ای از داستان که بر اساس روایت‌های تاریخی نیز هست به کمک سینماتیک‌ها و قسمتی‌های دیگر نیز در گیم‌پلی بازی روایت می‌شود. بازیکن علاوه بر مبارزه با دشمنان با استفاده از سلاح‌های چون شمشیر، سپر، تیروکمان، قلاب‌سنگ و نیرو‌های کمکی ویژه - که البته در طول بازی سطح آنها ارتقا پیدا می‌کند - با معماهای محیطی نیز چالش خواهد داشت.

ویژگی‌های اصلی بازی:

داستان تاریخی و جذاب

سینماتیک‌های جذاب

بهره‌گیری از مبارزه و مکانیک‌های سبک‌ اکشن

امکان ارتقای سطح سلاح‌ها با پیشروی در بازی معماهای محیطی جذاب

بازی موبایلی کودکان اربعین:

https://cafebazaar.ir/app/com.mehadgamesstudio.arbaeen_kids3

بازی "کودکان اربعین " یک مجموعه بازی با موضوع سفر پیاده روی اربعین برای کودکان 4 تا 9 سال است که کودک شما را با کاروان " کودکان اربعین" همراه میکند و در کنار داستان اربعین ، کودک میتواند در قالب بازی های موکب داری ، عبور از مرز ، زیارت اماکن مقدس کربلا ،با خاطرات و حال و هوای پیاده روی اربعین ،آشنا‌شود.ضمنا کودک میتواند در بخش مسابقه رکورد پرچم های بازی و ارسال عکس و فیلم و نقاشی کتیبه ها و موکب های خانگی کودکانتان ، از هدایا و جوایز این بازی ، بهره مند شود.

این محصول به زودی به چند زبان بین المللی به روز رسانی و منتشر خواهد شد.

بازی موبایلی فرماندهان:

https://cafebazaar.ir/app/com.mehad.farmandehan_stories/?l=f

روایتی از زندگی و حماسه آفرینی "فرماندهان " کمیک موشن "7 تَن از فرماندهان بزرگ دفاع مقدس است که به درجه رفیع شهادت رسیده اند. این مجموعه جذاب و دیدنی به سبک کمیک موشن و برای رده سنی کودکان و نوجوانان تولید شده است. کمیک موشن مخاطب را با ابعاد شخصیتی، تحصیلی،خلاقیت ها و شجاعت های قهرمانان همیشگی این مرزو بوم بیشتر آشنا می کند. علاوه بر روایت کمیک موشن هر داستان، امکان دسترسی به اسناد، تصاویر و فیلم های واقعی نیز در این محصول گنجانده شده است تا مخاطب بتواند بیشتر با زندگی آن شهید آشنا شود.

نکته قابل توجه دیگر، وجود بازی های زیبا، جذاب و سرگرم کننده متناسب با داستان هر کدام از فرماندهان شهید است که به خودی خود، یک محصول کامل است و میتواند به خوبی ذائقه کودکان و نوجوانان وجوانان را پوشش دهد.

داستان های این مجموعه ارزشمند:

*.داستان حسن تهرانی مقدم* داستان عباس دوران* داستان احمد کاظمی* داستان مصطفی چمران* داستان صیاد شیرازی* داستان احمد متوسلیان* داستان حسن آبشناسان

امکانات و قابلیت ها :

  • داستانی زیبا و جذاب
  • روایت داستان ها با صدایی شیوا و لحنی جذاب
  • تصویرسازی قوی همراه با انیمیت صحنه داستان ها
  • زندگی نامه خطی به همراه اسناد، تصاویر و فیلم های واقعی
  • بازی های زیبا، جذاب و سرگرم کننده متناسب با هر شهید

بازی موبایلی نبرد هور:

https://cafebazaar.ir/app/com.Soshiant.NabardeHoor/?l=fa

یک بازی جذاب و به یادماندنی دیگر از استودیوی بازی سازی و سرگرمی های اسلامی ایرانی"مهاد " بازی نبرد هور، یک بازی دو بعدی با گرافیک فوق العاده زیبا و جذاب متشکل از دو گیم پلی متفاوت مخفی کاری و اکشن است که در محیط هور، نیزار و آبراهه های مناطق هورالعظیم و جزیره مجنون در جنوب غربی کشور، طراحی شده و کاربر در هر مرحله دو ماموریت شناسایی به عنوان یک رزمنده غواص و تخریب مواضع شناسایی شده به عنوان رزمنده سوار بر قایق را بر عهده دارد.

بازی باز ضمن بهره مندی از جذابیت های بازی با عبور از موانع دشمن، شناسایی مواضع دشمن، درگیری وجنگ و تخریب مواضع دشمن ، اطلاعات و آموزش های ویژه ای در خصوص غواصی، لوازم غواص، روشهای شناسایی و ... به دست خواهد آورد و همچنین اطلاعات مهمی در خصوص عملیات های بزرگی که غواص ها نقش مهمی در انجام آن ها داشته اند، شهدای غواص، مهارت ها، توانمندی‌ها و مشکلات رزمندگان غواص نیز آشنا شود.

اپلیکیشن موبایلی دخترانِ ایران:

https://cafebazaar.ir/app/com.Mehad.Dokhtaran_Iran/?l=fa

یک مجموعه کم نظیر ویژه دختران 6تا 10 سال و با محوریت معرفی مادران و همسران موفق و نمونه انقلاب اسلامی با محوریت سبک زندگی اسلامی ، مادرانگی و همسرانگی دختران دیروز انقلاب برای مادران فردای انقلاب و ایران

کلی قصه و ماجراهای دخترانه،کلی هیچان و بازی و استیکرهای دخترانه و کلی دخترانه های قشنگ برای دختران خوب ایران زمین

داستان های این مجموعه ارزشمند :

داستان نصرت السادات و فرشته های آسمونیش

داستان شفیقه و جنگ با دیوهای بدجنس و زشت

داستان طاهره و مرغ دهمان

داستان مرضیه و پهلوون و جوانمرد

داستان سپیده و شهر خیال شعر

امکانات و قابلیت ها :

داستانی زیبا و جذاب

روایت داستان ها با صدایی شیوا و لحنی جذاب

تصویرسازی قوی همراه با انیمیت صحنه داستان ها

تعامل با المان های درون صحنه

نمایش نمادها، وسایل و سبک زندگی آن دوره

اپلیکیشن سه زبانه از زبان رقیه(س):

https://cafebazaar.ir/app/com.Soshiant.Ruqayyah

داستان مصور "از زبان رقیه(س)" یک هدیه ویژه از جانب سوگواره رسانه ای اربعین حسینی با عنوان «طریق الحسین (ع)» برای کودکان عزیزی است که دوست دارند با شهدای کربلا آشنا شوند.

پدرها و مادرها می توانند داستان شهدای کربلا را از زبان دختر سه ساله اباعبدالله(ع) برای کودکان خود تعریف کنند.

این اپلیکیشن رایگان که به صورت سه زبانه (فارسی ، عربی ، انگلیسی )و کیفیت HD تولید شده است، داستان کربلا را با صدای کودکانه و تصاویر زیبا به کودکان شما یاد میدهد.این محصول میتواند به کودکان و دوستان مسلمان و غیرمسلمان علاقمند به جریان و واقعه قیام حسینی اهدا گردد.

اپلیکیشن انیمیشنی محمد(ص) کیست؟

https://toopmarket.com/app/com.Mehad.Who_is_Muhammad_Pbuh/?l=fa

این اپلیکیشن تلاشی است در جهت پاسخ دادن به پرسش های ذهن جستجوگر شما درباره پیامبر اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) تا از طریق زندگی ایشان، به شناختی بی واسطه از دین اسلام دست پیدا کنید.

اپلیکیشن "محمد (ص) کیست؟" نگاهی واقع بینانه و تاریخی به سیره پیامبر اسلام، حضرت محمد(صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) به صورت داستانی مصور است و این امکان را به شما می دهد تا درباره پیامبر و آیین ایشان به درستی بیاندیشید و بی طرفانه داوری کنید.

اپلیکیشن "مردان ماندگار" :

https://cafebazaar.ir/app/com.Soshiant.Takhti

اپلیکیشن "مردان ماندگار" مجموعه کتاب داستان زندگی 14 تن از مشاهیر و بزرگان ایران اسلامی است که به صورت بازی انیمیشنی و با قابلیت صداگذاری برای مخاطبین ایرانی و بین المللی (به صورت سه زبانه و کیفیت HD) تولید شده است.

امکانات و قابلیت‌های این نرم افزار :
- بهره گیری از زبان داستان برای بیان زندگینامه داستانی مشاهیر به صورت کتاب مصور و گویا .
- صدا گذاری برای هر داستان به انتخاب کاربر:
1- شنیدن داستان‌ها با صدای پدر و مادر (قابلیت ضبط صدای والدین )
2- شنیدن داستان‌ها با صدای راوی
- تصویر سازی قوی همراه با انیمیت محیط داستان ها.
- استفاده از سبکی ویژه برای نمایش داستان با یاد آوری خاطرات برنامه‌های نمایشی دهه‌های گذشته.
- وجود معما و سرگرمی در هر داستان .
- قابلیت تعامل کاربر با نرم افزار.

بازی موبایلی محله با صفا:

https://cafebazaar.ir/app/Mehad.BaSafa2/?l=fa

بازی سبک زندگی ایرانی اسلامی "محله باصفا" ویژه خانواده های ایرانی تولید شده است . یک بازی جذاب و منحصر بفرد که قرار است همراه با اهالی باصفای خود، میهمان خانه های شما باشد. فرقی نمی کند موبایل داشته باشید یا تبلت، درهر صورت می توانید ساعات خوشی را در این محله سپری کنید .

" محله باصفا" متشکل از 28 بازی کوچک متناسب با قابلیت های سیستم عامل اندروید است . این بازی ها در پنج دسته بازی های مرتبط با "دغدغه های خانواده ها"، یک دسته بازی های مرتبط با "مسجد"، یک دسته بازی های مرتبط با "سفر" و یک بازی نهایی با موضوع معرفی "دستاوردهای علمی، هسته ای، نظامی و ... جمهوری اسلامی ایران" طراحی شده اند.

پیام در واتساپ